Π.Ε.Σ.Τ.Υ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ

προστάτης της Τελωνειακής Υπηρεσίας και των Τελωνειακών Υπαλλήλων

 

Στα χρόνια του Χριστού οι Τελώνες ήταν επιφορτισμένοι από τους Ρωμαίους με την είσπραξη των φόρων. Ο Λευίς γιος του Αλφαίου ήταν Τελώνης και καταγόταν από τη Γαλιλαία, ήταν εγκατεστημένος στην Καπερναούμ πόλη που είχε ο Χριστός ως κέντρο δράσης όταν άρχισε την κήρυξη του έργου του. Ηταν μέλος μίας Τελωνικής εταιρείας που είχε αγοράσει τα δικαιώματα είσπραξης των φόρων στην ευρύτερη περιοχή της Καπερναούμ και ο ίδιος πρέπει να ήταν όχι εισπράκτορας αλλά γραμματέας ταμίας ή διαχειριστής.

Ο Χριστός τον κάλεσε να γίνει μαθητής του όταν μία μέρα περνούσε μπροστά από το Τελωνείο.

«Ακολούθει μοι» του είπε ο Χριστός. Αυτό ήταν , ο Λευίς παράτησε δουλειά τεφτέρια λεφτά την εταιρεία και τις ανέσεις του και ακολούθησε το Χριστό ως Ματθαίος. Το όνομά του σημαίνει Θεόδωρος, Θεοδώρητος δηλαδή αυτός που είναι δώρο Θεού. Το ιδιαίτερο στο Ματθαίο είναι ότι ενώ οι υπόλοιποι μαθητές του Χριστού θα μπορούσαν να επιστρέψουν αν το ήθελαν στις προηγούμενες ασχολίες τους ο Ματθαίος δεν θα μπορούσε γιατί με την αποχώρησή του τη θέση του την πήρε άλλος.

Η πρόσκληση του Χριστού τον γέμισε χαρά και προς τιμή του αλλά και για να αποχαιρετήσει τους δικούς του παρέθεσε γεύμα στο οποίο πέρα από τα τιμώμενα πρόσωπα παρεκάθησαν και πολλοί τελώνες και αμαρτωλοί. Αυτό προκάλεσε το φθόνο των Φαρισσαίων που διαμαρτυρήθηκαν στους Αποστόλους γιατί το Ιησούς τρώει και πίνει με τους Τελώνες και τους αμαρτωλούς. Ο Ιησούς απάντησε ο ίδιος ότι «οι υγιείς δεν έχουν ανάγκη ιατρού αλλά οι άρρωστοι και ότι ο ίδιος ήρθε να καλέσει σε μετάνοια τους αμαρτωλούς και τους άδικους και όχι τους δίκαιους. Οι Φαρισσαίοι ήταν υποκριτές αλλά τότε θεωρούσαν τους εαυτούς τους δίκαιους και τους άλλους αμαρτωλούς.

Ο Ματθαίος έγραψε το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον(60-66 μ.χ.) στην εβραϊκή γλώσσα (αραμαϊκή) και ο ίδιος γνώριζε πολύ καλά και την ελληνική.

Σκοπός της συγγραφής του Ευαγγελίου ήταν να φανερώσει ότι ο Χριστός καταγόταν «εκ σπέρματος Δαβίδ » και γι αυτό αρχίζει την αφήγησή του με την Γέννησή του. Εκλέγει τα κύρια γεγονότα της ζωής του Κυρίου και τα τοποθετεί με τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στη θέση ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Μεσσίας που προαναγγέλθηκε στους Ιουδαίους.

Οι δύο άλλοι Ευαγγελιστές ο Μάρκος και ο Λουκάς δεν αναφέρουν πουθενά στα Ευαγγέλια που έγραψαν το επάγγελμά του γιατί οι Τελώνες την εποχή εκείνη ήταν μισητά πρόσωπα. Ήταν ο πλέον αφανής στον κύκλο των μαθητών του Ιησού και το όνομά του δεν αναφέρεται πουθενά στην Καινή Διαθήκη. Η αφάνειά του μαρτυρεί την ταπεινοφροσύνη του. Κύρηξε το Ευαγγέλιο στην Αιθιοπία και ο θάνατος του ήταν ιδιαίτερα μαρτυρικός στην Ιεράπολη της Συρίας «δια του πυρός υπό των απίστων»

Η μνήμη του εορτάζεται από την Εκκλησία μας στις 16 Νοεμβρίου κάθε έτους και αποτελεί τον προστάτη των Τελωνειακών σε όλη την Ευρώπη.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Copydata|copydata.gr
Copyright (c) 2016 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤ/ΧΩΝ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ